Katak tersepit

leave a comment »

Aku, ya, aku adalah katak yang tersepit.

Katak ini tidak bersendirian mahupun unik, ya, katak ini adalah satu daripada jutaan katak lain yang tersepit.

Tersepit dalam keadaan yang bukan sahaja membencikan malah memakan diri sacara perlahan.

Tetapi ada katak yang sanggup berdepan keadaan ini.  Katak yang rela meniti hari ke hari berada dalam keadaan tersepit dalam keadaan yang mundane lagi banal.  Bebal, kata Cikgu Azmi CAP (Consumer Association Penang yang suka berkain pelikat dan berbaju Melayu tidak kira conference kat hotel 5-bintang mana sekali pun.  Bersongkok.  Lawak nak mampos orang tua tu bai.  I miss listening to him talk. ) Bebalism.  Tapi sanggup, dengan menutup suis kritis di minda.  Dipasifikasikan.  Dineutraliskan.  Di’sida’kan.

Resah.  Dalam keadaan yang tidak dapat buat apa yang kita mahu dan terpaksa buat apa yang kita tak mahu.  Menjadi katak yang serve katak bebal.  Katak rebel tak bertempat dipasifikasikan dalam keadaan banal tapi tak makan ajar.  Degil.

Aku katak bermata empat.  Malas nak buat kerja bangang yang dia sendiri tak percaya dan menentang prinsipnya sendiri.  Kerja menyetankan anak-anak muda.  Kerja statistikal hambar positivist naif.  Persetankan hierarki katak hamba.

Katak ni nak buat derk walaupun hari ini dateline.  Bolehkah?

Gedek gedek.

Advertisements

Written by yuenkokleong

September 26, 2008 at 4:53 pm

Posted in Emo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: