Tsk tsk tsk..

leave a comment »

Ye lah aku tulis balik..

Emo punya pasal, aku dah tak larat dah, nak bebel kat sini gak, biarlah semua orang sengsara dengan aku dengar aku merengek bak budak budak.

Takyahlah korang nak baca kat sini, baik korang tolong mak buat kerja kat dapur.

Sebelum cakap apa-apa aku ni memang satu hal besar gak ni.  Tak sedar diri.  Suka sangat ambik komitmen banyak-banyak sampai tak mampu nak buat- memang aku macam tu.  Lepas tu bila time kena buat kerja, merengek, komplen.  Itulah inilah, dah dia sendiri gak yang poyo sangat nak buat apa kejadah aktivitinya.

2 faktor: 1) Ego. 2) Cakap Besar.

Faktor 1:

Dia fikir dia power mower. Dia ingat dia superman terror.  Orang lain boleh buat, aku pun boleh buat jugak.  Kata dirinya kepada dirinya sendiri.  Aku lah pengurus terulung- nak buat projek DIY apa?  Tak ada masalah, Yuen terulung mampu mengatasi segalanya.

Faktor 2:

Berkait rapat dengan Faktor 1.  Biasalah, bila dah kuat Ego, besar la cakap dia.  Janji ni janji tu.  Semua bagitahu kat orang- “Takpa, bisa di urus”- Kolektif ni kolektif tu- Zantat betul.

Last last ni lah sengsara. Pastu nak komplen dia buat gig orang tak tolong sangat semua dia kena buat sendiri- dah time meeting ko macam terror- dah lah tak pandai nak bahagikan tugas. Ha, sekarang pecah kepala, Cuak, nanti kena raid polis la, equipment pecah la, budak gaduh/kena tikam dengan botol beer pecah/berbunuhan/muntah ginjal kat tepi jalan/moshing pecah kepala.  Macam-macam.  Dah lah kau tau orang ego macam kau ni tak pandai nak mintak tolong kat orang- setiap kali tolong kena hulur beer- diorang tu ikhlas, kau jangan la buat macam tu setiap kali- nanti orang mengharap.

Dah, sakit kepala.  Jangan sibuk-sibuk nak organise gig lagi dah.  Kau tu dah lah kerja perintah, masuk lokap nanti tak pasal-pasal hilang kerja. Jual ‘zine sudahlah..

Tolol.  Stres tak tentu pasal.

Written by yuenkokleong

February 11, 2009 at 4:01 pm

Posted in Emo

Leave a Reply

